BergHOFF Worldwide: webshop combineert conversie en nieuwe branding 

Xplore Group ontwikkelde het e-commerceplatform voor de B2C-klanten van BergHOFF Worldwide. De oplossing kreeg een nieuwe branding, stimuleert conversie en bezorgt de klanten een unieke merkervaring.

BergHOFF Worldwide is een internationaal bekende leverancier van keuken- en kookmateriaal uit Heusden-Zolder. Op minder dan twee maanden tijd ontwikkelde Xplore Group het internationale luik van de nieuwe B2C-webshop van het bedrijf. In minder dan vier maanden voegde Xplore Group daar nog specifieke kanalen voor Duitsland, Frankrijk, Italië, Nederland en België aan toe.

Ongeveer een jaar naar zijn lancering tekende Xplore Group de frontend van het platform helemaal opnieuw uit. Het design is aangepast aan BergHOFFs nieuwe huisstijl. Xplore Group ontwikkelde het platform met Magento en gebruikte daarbij nieuwe functionaliteiten, zoals de intelligente zoekmotor, geolocatie, winkelzoeker, integratie met Mailchimp, Google Analytics (met Enhanced Ecommerce-module), enzovoort. De datastromen, zoals informatie over product, voorraad en prijs, verlopen synchroon tussen de interne systemen van BergHOFF, zoals Microsoft Dynamics NAV en Contentserv, en het Magento CMS.

De webshop fungeert als een allround hub voor e-commerce. De shop stimuleert conversie op het Magento-platform, maar zorgt ook voor connectie met andere shops, zoals Bol.com, Amazon en Fnac – en faciliteert zo de conversie op die sites. Bestellingen die klanten op de externe platformen plaatsen, komen via een API in Magento terecht, wat het orderbeheer en de verdere afhandeling sterk vereenvoudigt.

Cijfers

  • 7 webshops
  • 5 talen
  • 1.200 producten

Xploration

BergHOFF wilde een snelle, betaalbare en kwalitatief hoogstaande oplossing om zijn e-commerce naar een hoger niveau te tillen.

Onze oplossing

Xplore Group creëerde een complete B2C-omgeving gebaseerd op Magento.

Integratie

  • Magento
  • Contentserv
  • Microsoft Dynamics NAV
  • Amazon AWS
  • SEO
  • Google Analytics Enhanced Ecommerce-module
  • Google Tag Manager
  • Mailchimp
  • Geolocatie
  • Clerk

Resultaat

Xplore Group tekende de frontend van BergHOFF’s e-commerce platform helemaal opnieuw uit, aangepast aan de nieuwe huisstijl van het bedrijf. Het platform stimuleert conversie en fungeert als hub voor klanten die connectie maken met andere webshops.