webshop desktop, tablet en smartphone proof maken, piece of cake

Bpost bank wil nieuwe klanten aantrekken en een breder productportfolio aanbieden aan bestaande contacten. Om die doelstellingen te realiseren, maakt de bank gebruik van Adobe Campaign, een onderdeel van Adobe Marketing Cloud. Xplore Group realiseerde de implementatie.

Met ongeveer 1,1 miljoen klanten is bpost bank de vijfde retailbank van België. De populairste producten van de bank zijn zicht- en spaarrekeningen. bpost bank is ook actief rond betalingsverkeer en dienstverlening via bankautomaten. Het doel van de bank is echter om de relatie met de klanten te verbreden richting beleggingen, kredietkaarten en hypotheken.

Bpost bank gebruikt Adobe Campaign als basis voor het opzetten van campagnes en voor de integratie van data, om zo op iedere klant een duidelijk zicht te krijgen en de interactie met die klant – via de diverse kanalen – te personaliseren. bpost bank had nood aan een eengemaakte oplossing voor het beheer van zowel campagnes als klantenrelaties. Xplore Group vulde die behoefte in met Adobe Campaign.

Voor de keuze op Adobe Campaign viel, maakte bpost bank een analyse van verschillende oplossingen voor cross-channel campagnebeheer en marketingautomatisering. Adobe Campaign dekt alle behoeften van bpost bank af, zoals de mogelijkheid om marketingcampagnes te automatiseren via diverse kanalen, om te integreren met bestaande systemen en om één enkele databank met klanteninformatie aan te bieden.

“We verdiepen de relatie met de klant dankzij een tool voor cross-channel campagnebeheer. Via de tool automatiseren we de communicatie met de klant en realiseren we de grootste impact.” 

Julien Lebeau, CRM Expert, bpost bank
Bpost

Cijfers

  • 200 medewerkers
  • 5de retailbank van België
  • 1,1 miljoen klanten

Xploration

Bpost bank wilde een oplossing om marketingcampagnes te automatiseren doorheen alle kanalen en een 360°-zicht te hebben op elke klant.

Onze oplossing

Bpost bank gebruikt Adobe Campaign als basis voor het opzetten van campagnes en voor de integratie van data.

Integratie

  • Adobe Campaign, als onderdeel van Adobe Marketing Cloud
  • Campagnebeher
  • Geïntegreerd klantenprofiel
  • Cross-channel
  • Operationele rapportering
  • Marketingcampagnebeheer

Resultaat

Een toonaangevende Belgische bank breidt zijn mogelijkheden rond cross-channel marketing uit met Adobe Marketing Cloud.