Een grote klanttevredenheid dankzij de Mobile Service Assistant-app

Xplore Group ontwikkelde een mobiele app voor de mecaniciens van Pon Automotive. Tegelijk zorgt de app voor een hoger niveau van klantentevredenheid.

Pon Automotive behoort tot de Pon Groep, een Nederlandse holding die 80 bedrijven omvat, met activiteiten in 32 landen. Pon Automotive is onder meer bekend als de Nederlandse importeur van merken als Volkswagen, MAN en Continental.

Als deel van de digitale strategie van Pon Automotive ontwikkelde Xplore Group de Mobiele Service Assistent (MSA). De app ondersteunt de serviceadviseurs en monteurs bij hun dagelijkse taken. Tegelijk biedt de app meer transparantie aan de klanten.

De MSA bezorgt de service adviseurs en technici van Pon Automotive up-to-date informatie over wagens, klanten en werkorders, gebaseerd op data die rechtstreeks uit het systeem voor dealer management komt.

Service Adviseurs nemen auto’s die voor onderhoud binnenkomen met de App aan en vermelden klantwensen en doen product suggesties. Tijdens het onderhoud proces nemen monteurs foto’s en video’s van bijvoorbeeld versleten remblokken. Service adviseurs delen deze vervolgens met de klant. Via de app voegen ze die informatie toe aan de werkorders. Alle opmerkingen, herstellingen, foto’s, video’s en suggesties worden via een .pdf gedeeld met de klanten. Service adviseurs hebben toegang tot een webportaal om deze informatie te stroomlijnen.

Xploration

Pon Automotive zocht een oplossing om klanttevredenheid te verhogen en verkoop van producten te stimuleren. Daarnaast moest de oplossing een tijdsbesparing realiseren in het werkproces van service adviseurs.

Onze oplossing

Xplore Group ontwikkelde de Mobile Service Assistant-app, inclusief de connectie met het systeem voor dealer management, het user management systeem en de portaalsite voor de klanten.

Integratie

  • Swift
  • Ruby

Resultaat

Meer dan 150 dealers van zes merken gebruiken de applicatie. Ruim 600 medewerkers stroomlijnen er hun dagelijks werk mee. Dankzij de app is de klantentevredenheid toegenomen en het bedrag per doorgang hoger.