Een grote klanttevredenheid dankzij de mobile service assistant-app

Xplore Group ontwikkelde een mobiele app voor de mecaniciens van Pon Automotive. De app draagt bij aan duidelijkere informatie naar de klant toe, waardoor er een hoger niveau van klantentevredenheid werd bereikt.

Pon Automotive is een bedrijf binnen de Nederlandse holding Pon Groep die 80 bedrijven omvat met activiteiten in 32 landen. Het bedrijf is onder meer gekend als de Nederlandse importeur van merken als Volkswagen, MAN en Continental.

 

De Mobiele Service Assistent (MSA) app, ontwikkeld door Xplore Group als onderdeel van de digitale strategie van Pon Automotive, ondersteunt de serviceadviseurs en monteurs bij hun dagelijkse taken en biedt tegelijkertijd meer transparantie aan de klanten. De app haalt up-to-date informatie over wagens, klanten en werkorders rechtstreeks uit het systeem voor dealer management en bezorgt deze aan de service adviseurs en technici van Pon Automotive.

 

De MSA app stelt service adviseurs in staat om auto’s die voor onderhoud binnenkomen met de app aan te nemen, klantwensen te vermelden en product suggesties te doen. Tijdens het onderhoud proces nemen monteurs foto’s en video’s van bijvoorbeeld versleten remblokken, die vervolgens door service adviseurs met de klant worden gedeeld en aan de werkorders worden toegevoegd. Alle opmerkingen, herstellingen, foto’s, video’s en suggesties worden via een .pdf met de klanten gedeeld. Service adviseurs hebben toegang tot een webportaal om deze informatie te stroomlijnen.

Xploration

Pon Automotive zocht naar een oplossing om de klanttevredenheid te verhogen en de verkoop van producten te stimuleren, terwijl het werkproces van de service adviseurs tegelijkertijd werd versneld.

Onze oplossing

Xplore Group ontwikkelde de Mobile Service Assistant-app, inclusief de connectie met het systeem voor dealer management, het user management systeem en de portaalsite voor de klanten.

Integratie

  • Swift
  • Ruby

Resultaat

De applicatie wordt momenteel gebruikt door meer dan 150 dealers van zes merken en ruim 600 medewerkers stroomlijnen hun dagelijks werk ermee. De app heeft geleid tot een toename van de klantentevredenheid en het bedrag per doorgang is gestegen.