Xplore Group bouwt online stylingconcept voor Rigby & Peller

Met het online stylingconcept Rigby & Peller breidt Van de Velde zijn succes internationaal uit. Xplore Group bouwde voor de lingeriespecialist een groot e-commerce platform.

Het Belgische bedrijf Van de Velde is een marktleider op het vlak van luxueuze lingerie, met eigen merken als Marie Jo, PrimaDonna en Andres Sarda. Van de Velde is bekend voor zijn kwalitatieve lingerieproducten en uitmuntende in-store service. Daarom was het belangrijk om ook online die persoonlijke dienstverlening te kunnen bieden. Daarnaast wilde Van de Velde de verschillende productreeksen en merken op één platform kunnen beheren en aanbieden.

Xplore Group ontwikkelde een webshop op basis van Intershop. Xplore Group voorzag daarbij een stylingfunctie, waarmee klanten de juiste lingerie kunnen kiezen op basis van hun persoonlijke voorkeur, lichaamsvorm en gelegenheid (zoals bruidslingerie). Aansluitend stelt de oplossing bijhorende accessoires of gelijkaardige lingeriesets voor. 

De website laat verder toe verlanglijstjes bij te houden en vergelijkende tabellen te gebruiken. De site is geoptimaliseerd voor mobiele toestellen en draagt het Trusted Shops-certificaat voor veilige betaling en gegarandeerde levering.

Cijfers

  • 209 miljoen euro omzet
  • 1.400 medewerkers
  • 14.000 producten

Xploration

Bouw een webshop die een unieke shopervaring biedt, ondersteund met een virtuele persoonlijke assistent.

Onze oplossing

Een online platform dat dezelfde klantenbeleving biedt als de offline winkels, inclusief gepersonaliseerd advies.

Integratie

  • Intershop Enfinity 7.2
  • Inriver
  • M3
  • Amazon Web Services
  • Selligent Interactive Marketing
  • Ogone
  • Apache Camel
  • Apache Solr
  • Search Engine Optimization
  • Google Analytics

Resultaat

Een webshop met een unieke user experience, inclusief virtueel pashokje, persoonlijk advies, passende suggesties en een Trusted Shops-certificaat.