De juiste content voor de juiste gebruiker, op het juiste moment

Op minder dan acht maanden verbeterde Xplore Group de time-to-market van nieuwe online initiatieven van Telenet met 30%. De klanten genieten van een betere gebruikservaring op de verschillende touchpoints. Telenet kan de klanten doelgerichter benaderen, terwijl tegelijk de kosten daalden.

Telenet is de grootste kabeldistribiteur van België met meer dan 2,9 miljoen aangesloten gezinnen. Het bedrijf ging op zoek naar een consistentere gebruikservaring op zijn verschillende online touchpoints. Tegelijk wilde Telenet de time-to-market voor nieuwe online initiatieven inkorten.

Telenet beschikt over diverse touchpoints – de B2C-website en online shop, het B2B-platform, de supportwebsite – die tot voor kort niet waren geïntegreerd. Bovendien gebeurde de content authoring door de IT-afdeling, waardoor de time-to-market relatief hoog lag.

Xplore Group gaf de B2C-site en de supportwebsite een volledige make-over met Adobe Marketing Cloud. Dat verbeterde de gebruikerservaring, cross-channel en cross-device. Met Adobe Analytics en Adobe Target volgt Telenet elke interactie op. Het bedrijf biedt nu de juiste content aan de juiste gebruiker, op het juiste moment. 

Manu Heirbaut, Software Development Manager Telenet
Klantenservice Telenet

Cijfers

  • 2,9 aangesloten gezinnen
  • 30% kortere time-to-market

Xploration

Telenet wilde een betere gebruikerservaring op zijn verschillende touchpoints, met een kortere time-to-market voor nieuwe online initiatieven.

Onze oplossing

Een nieuw marketingplatform biedt een betere gebruikerservaring, onafhankelijk van het gekozen kanaal of toestel.

Integratie

  • Adobe Marketing Cloud
  • Adobe Analytics
  • Adobe Target

Resultaat

De juiste content voor de juiste gebruiker, op het juiste moment. Superieure gebruikerservaring, cross-channel en cross-device. 30% minder time-to-market.

“De time-to-market voor nieuwe online initiatieven is met 30% gedaald. Dat betekent niet alleen minder kosten, maar ook dat we nu veel sneller kunnen reageren op de interacties met de klant.” 

Manu Heirbaut, Software Development Manager, Telenet