Coole app versterkt succesvolle campagne

Een opvallende marketingapp geeft een extra boost aan een goede marketingcampagne. Dat was het doel van Xplore Group met de wegwerpcamera-app voor communicatiebedrijf TheseDays Y&R en provider Telenet.

Moderne technologie heeft ons leven veranderd. Maar hoe deden de mensen de dingen vroeger? De campagne ‘Vollenbak vooruit’ van Telenet zat vol verwijzingen naar het tijdperk van de analoge technologie. TheseDays Y&R besliste de campagne nog wat extra kleur te geven via een marketingapp.

Xplore Group imiteerde met de app een analoge wegwerpcamera. Met de app kon je maximum vijftien foto’s nemen. Om een foto te maken moest je door een kleine viewfinder kijken. Je kreeg de foto’s ook pas later te zien, nadat ze waren ‘ontwikkeld’. Net als vroeger dus. De gebruiker moest een formulier invullen en de files uploaden. Telenet stuurde daarna echte fotoprints op naar het thuisadres.

Xplore Group ontwikkelde de app – zowel voor iOS als voor Android – in amper drie weken tijd. De testen van de app vonden plaats op alle actuele iPhone-modellen en op een selectie van Android-smartphones. Xplore Group assisteerde TheseDays Y&R ook met alle praktische zaken rond de Apple App Store en Google Play Store, tot de apps beschikbaar waren op beide platformen.

android

Cijfers

  • 25.000 installs in de eerste twee weken
  • 10.000 sessies per dag
  • 76% dagelijks actieve users
  • #1 in Apple App Store (Free apps)
  • #1 in Google Play Store (New apps)
  • Trending op Twitter

Xploration

Communicatieagentschap TheseDays Y&R wilde een catchy app om de campagne ‘Vollenbak vooruit’ van Telenet een extra boost te geven.

Onze oplossing

Een interactieve mobiele app die heel wat extra aandacht trok voor de campagne van Telenet.

Integratie

  • REST/JSON communicatie met remote backend
  • Facebook event tracking

Resultaat

Xplore Group ontwikkelde een coole app in amper drie weken en gaf zo de marketingcampagne van TheseDays Y&R voor Telenet een extra boost. In geen tijd stond de app op de hoogste plaats in de hitlijsten van de Apple App Store en Google Play Store.

“De app had precies dezelfde look & feel als een wegwerpcamera uit de jaren 80: kijken door de viewfinder, draaien aan een wieltje om een volgende foto te kunnen nemen en een teller om te zien hoeveel foto’s je al had genomen. De app maakte gebruik van realistische geluidseffecten.”