Een terugblik op 1 jaar RoboRana

Ondertussen ken je RoboRana mogelijks al: we zijn een ambitieuze en enthousiaste start-up met expertise in het bouwen van intelligente Robotics Process Automation (RPA) oplossingen. We zijn partner van de belangrijkste RPA software vendors en we helpen onze klanten niet alleen graag met het bouwen van RPA-oplossingen, maar ook met training en het uitschrijven en begeleiden van een uitdagend RPA-verhaal.

In juli 2017 werd RoboRana, een gespecialiseerd Robotics Competence Center binnen de Cronos Groep in het leven geroepen door Mathias Fransen. Dat onze start-up al sinds het begin aantrekkelijk is voor allerlei soorten talent, is zeker geen leugen. Zo bestaan we ondertussen uit een gebalanceerde mix van maar liefst 14 drijvende krachten met talent in het ontwikkelen van software robots, assessment en analyse van processen, infrastructuur set up, project management en intelligent automatisatie met behulp van AI.

 

Wij ontwikkelen de robots, maar de robots ontwikkelen ons ook tot wie we nu zijn: een hecht en gedreven team onder het moto “work hard, play harder”. Maken we geen robots, dan maken we altijd tijd vrij voor een soms heftige kickermatch onder de middag op ons kantoor. Doordat de combinatie van onze aanpak en de technologie heel snel een tastbare meerwaarde kan aantonen bij onze klanten, zijn we steeds opzoek naar enthousiastelingen met interesse om enerzijds processen te automatiseren en om anderzijds ons kickerteam te vervoegen.

We zijn oorspronkelijk gestart met het ontwikkelen van robots in UiPath, een handige en toegankelijke tool, om dan nadien onze kennis uit te breiden naar een breed gamma van RPA-software tools zoals Blue Prism, Thoughtonomy of Automation Anywhere (via IBM). Onze partnerships met deze tools laten ons toe om telkens het juiste instrument te kiezen voor de automatisatie-noden van onze. Maar daar blijft het natuurlijk niet bij: als tool-agnostische Robotics Center zijn we continu opzoek naar nieuwe cognitieve technologieën om onze RPA-ambacht uit te breiden en om nog beter in te spelen op de wensen van onze klanten.

 

En als we dan toch over klanten spreken, dan kunnen we toch wel stellen dat ons klantenbestand exponentieel aan het groeien is, verspreid over Vlaanderen en Brussel. Uiteraard is het kwaliteit en niet kwantiteit die telt. Daarom mogen we gerust fier zijn dat we – ook al zijn we ooit begonnen met het puur ontwikkelen van robots – nu ook klanten kunnen bijstaan met het succesvol schalen van een RPA-oplossing, het trainen van interne krachten bij de klant, het uitbreiden van processen in scope voor RPA, het aan het werk zetten van meerdere robots, het uittekenen van de RPA-strategie tot het verzamelen van alle mogelijke ‘blocking factors’ die het RPA-verhaal binnen een organisatie een andere wending kunnen geven.

Dus dat het RoboRana verhaal nooit verveelt, dat staat ondertussen al lang vast: elke dag is verschillend, elk geautomatiseerd proces ziet er anders uit, elke software werkt op een andere manier en het contact met mensen en processen bij onze klanten blijft boeiend. Net daarom blijven we de laatste technologieën opvolgen en willen we ons klantenbestand blijven uitbreiden. Maar om dat te kunnen doen, moeten we natuurlijk ook groeien. En dat doen we natuurlijk door de juiste talenten aan te trekken.

Ben je door dit verhaal geïnteresseerd geraakt om te ontdekken wat RPA voor jou kan betekenen? Neem dan zeker contact op met RoboRana. Zij zullen je met open armen ontvangen en samen met jou bekijken waarmee zij jou van dienst kunnen zijn.

Auteur: Mathias Fransen, 5 dec 2018