Chatbots

Hoe maak je online winkelen of de helpdesk van een bank eleganter, persoonlijker en natuurlijker? Xplore Group vond het antwoord in het gebruik van chatbots.

Een chatbot biedt een nieuwe manier van interactie met een computersysteem. In plaats van commando’s in te geven, te wijzen en te klikken, een scherm aan te raken en te swipen, kan de klant in natuurlijke taal praten met een computer om hem acties te laten uitvoeren of informatie op te zoeken. De klant kan zinnen tikken of gewoon praten met de computer.

Chatbots krijgen training om specifieke vragen te beantwoorden of specifieke taken uit te voeren. De bots kunnen korte zinnen begrijpen en verwerken. Bovendien kunnen ze worden geïntegreerd met andere systemen. Voor de antwoorden die ze geven, halen chatbots informatie uit een bedrijfssysteem. Ze koppelen ook informatie terug die ze uit de conversatie halen. Zo kunnen ze onder meer emoties herkennen, waardoor ze tevreden of boze klanten kunnen opsporen.

Chatbots

RecipeBot

Xplore Group bouwde een chatbot die recepten suggereert op basis van een natuurlijke conversatie.

ONTDEK MEER