Een futureproof en omnichannel website voor Bel&Bo

Modebedrijf Bel&Bo had nood aan een nieuwe, omnichannel website inclusief aangepaste webshop met een nieuwe look and feel. Zo kunnen hun klanten sneller surfen, shoppen en converteren. Competence centers Sidekick, PHPro en Appeel.io sloegen de handen in elkaar en zorgden voor een nieuwe website waarop de klanten van Bel&Bo naar hartenlust kunnen shoppen.  

Bel&Bo is een Belgisch modebedrijf met zo’n 600 medewerkers en telt 95 verschillende winkels. Ze bieden een ruim mode-assortiment aan tegen een betaalbare prijs en met persoonlijke service. Bel&Bo gaat niet enkel in de fysieke winkels voor een aangename winkelbeleving, ook online bieden ze een aangename shopervaring. 

 

De reeds bestaande webshop van het familiebedrijf, nog gebouwd in Magento 1, was toe aan vernieuwing. Het webdesign kreeg een opfrisbeurt en de User Experience (UX) werd onder de loep genomen. 

bel&bo mobiele webshop

Bel&Bo heeft nu een website die zowel op mobiel als desktop mooi én functioneel is dankzij de overgang naar Magento 2 met een Progressive Web App (PWA). Een PWA is een mobiele website die zich gedraagt als een app en laat je gebruikers zo min mogelijk hordes doorlopen om bij je content te komen. Je verbetert de gebruikersbeleving, waardoor klanten blijer zijn. En een blije gebruiker is weer goed voor je sales. Omdat 70% van de klanten via mobiel de website bezoekt en ook converteert, was dit de ideale functionaliteit om te implementeren. 

 

Klanten kunnen dankzij de gloednieuwe website snel en eenvoudig online shoppen, op eender welk toestel. Cadeaubonnen kunnen nu ook in de webshop gebruikt worden, de voorraad in de winkels is in realtime te raadplegen en je kan een melding inschakelen wanneer een artikel terug op voorraad is. Allemaal handige functionaliteiten die de online winkelervaring naar een hoger niveau brengen. 

We hebben een fantastische futureproof PWA-website waarmee we online kunnen knallen
Mike Gryson
E-commerce manager Bel&Bo

Xploration  

Bel&Bo wou een vernieuwde, omnichannel website met webshop die een frisse look en feel uitstraalde met de focus op mobile first.

Our solution 

Competence Center PHPro zorgde voor een nieuwe website gemaakt in een PWA op het Magento 2 platform en maakte alle data beschikbaar op back-end niveau. Appeel.io droeg zijn steentje bij met de ontwikkeling van een react frontend. Een UX/UI designer van Sidekick nam het grafische gedeelte voor haar rekening en ontwierp een nieuwe stijl voor de geoptimaliseerde website.

Integration 

  • Progressive Web App (PWA) with graph QL and react frontend 
  • Adobe Commerce Cloud Project  

De samenwerking tussen Xplore Group en Bel&Bo was zo geslaagd, dat het verhaal nog niet ten einde is. Er liggen heel wat mooie vooruitzichten in het verschiet voor beide partijen.