Optimaliseer het potentieel van jouw data

Data is een hot topic en wie aan data denkt, denkt misschien ook wel aan generative AI, machine learning en automatisatie. Eén voor één onderwerpen waar je in de digitale wereld niet meer omheen kan. Logisch ook, want die moderne technologieën bieden heel veel nieuwe mogelijkheden, die (hopelijk) ook een meerwaarde zijn voor jouw bedrijf. 

“Unlocking the power of your data”

Ik heb data, maar wat nu?

Stap één is data capteren: check.  

 

Stap twee: bepalen wat je nu met die data gaat doen. En daar zijn er heel wat mogelijkheden.  

 

Enerzijds kan je de data intern gebruiken voor het verbeteren van jouw bedrijfsvoering. Bijvoorbeeld: productieprocessen optimaliseren met behulp van machine learning, productverrijking met de juiste software, automatisaties opzetten, de customer experience verbeteren, extra services aanbieden … Je deelt jouw data met andere woorden met marketing, HR, procurement, sales, operations of andere departementen, en zij gaan daar mee aan de slag. 

 

Anderzijds kan je er ook voor kiezen de data extern aan te bieden via data-as-a-service (DaaS) of insights-as-a-service (IaaS), maar daarvoor heb je uiteraard de juiste soort data nodig.  

Hoe begin ik eraan?

De wereld van data is complex – en beslissen wat je daarmee wil (en kan) doen is geen eenvoudige opgave. Daarom bestaan er, gelukkig, data experten die je graag verder helpen. 

 

Vanuit Xplore Group helpen we je graag mee de juiste strategie te bepalen door middel van inspiratiesessies en workshops.  

Enkele van onze klanten

Gerelateerde cases

Client VRT

Duidelijkere financiële rapportering voor de VRT

Een op maat gemaakte PIM-oplossing voor een HVAC-fabrikant

Neem contact op

Kan je hulp gebruiken bij je datastrategie?

Neem snel contact op.