Een aangepaste B2B en B2C website voor Childhome

Childhome is een Belgische fabrikant van baby- en peuterartikelen. Ze bestaan inmiddels 35 jaar, verkopen hun producten in meer dan 60 langen wereldwijd én hun producten wonnen al meermaals prestigieuze, internationale prijzen. Een goede website, zowel voor B2C als B2B, kon dus niet ontbreken.

Childhome-home

Competence center eWings ging voor hen aan de slag en bouwden een multi-site oplossing. Zowel de B2C webshop als het B2B bestelportaal werden in dezelfde omgeving ondergebracht. De originele look-and-feel van de website werd behouden, maar de gehele website verhuisde van Magento 1 naar Magento 2, met een verbeterde koopervaring en meer bezoekers tot gevolg.

De website werd opgesplitst in twee delen: een webshop voor particuliere klanten en een B2B e-shop voor verdelers. Met het B2B bestelportaal willen ze ervoor zorgen dat bestaande professionele klanten het gamma kunnen ontdekken en efficiënt bestellingen kunnen plaatsen door middel van quick orders, re-orders, mogelijkheid tot dropshipment met automatisch aangepaste prijszetting, etc.

Op de B2C webshop zet Childhome in op een aangename koopervaring voor eindgebruikers. Denk hierbij aan volledige productinformatie, het voorstellen van alternatieven, samenhorende producten tonen (bijvoorbeeld een passende lattenbodem voor het bed, of een parkomranding en parklegger van dezelfde collectie, etc.)

Niet enkel is dit gemakkelijker en aangenamer online winkelen voor de klant want hij/zij moet niet meer apart op zoek naar alle artikelen en zich zorgen maken of het wel zal passen, maar het zorgt er ook voor dat Childhome meer verkoopt.

Xploration

Childhome had nood aan een partner die hen kon helpen met de overstap van Magento 1 naar Magento 2 als e-commerce platform.

Onze oplossing

eWings werktte een uitgebreid intergratieproject uit waarbij ook alle nodige koppelingen gelegd werden naar Magento vanuit het PIM-systeem (voor productdata), het ERP (voor alle klantinformatie), en Mailchimp (voor marketing automation).

Integration

  • Magento 2
  • Koppelingen met Microsoft Dynamics 365
  • Koppelingen met Pimcore
  • Koppelingen met Mailchimp

Resultaat

Na de overschakeling naar een multi-site in Magento 2 ontving de webshop onmiddellijk een beduidend aantal meer bezoekers. Dezelfde vertrouwde look en feel van de website werd behouden, maar de koopervaring voor zowel B2B als B2C is er sterk op vooruit gegaan dankzij meer informatie, relevante aanbevelingen en een efficiënter koopproces.