JBC gaat omnichannel met Xplore Group

Xplore Group zette voor JBC een omnichannel-omgeving op met Salesforce Commerce Cloud. De oplossing ondersteunt de digitale interactie tussen JBC en de klant, zowel online als in-store. 

De nieuwe webshop van JBC – beschikbaar in drie landen – versterkt de relatie tussen de Belgische moderetailer en de klant. De webshop is ontwikkeld op basis van Salesforce Commerce Cloud.

Met de nieuwe webshop wil JBC de klant inspireren. Dat gebeurt onder meer met redactionele pagina’s, beheerd in Amplience. Via ‘My JBC’ krijgt de klant toegang tot persoonlijke informatie. De klant kan er onder meer bestellingen bekijken en opvolgen (online en offline), het saldo van gespaarde punten bekijken, een favoriete JBC-winkel selecteren en op basis daarvan zoekresultaten filteren, betaalkaarten opslaan om de check-out te versnellen, enzovoort.

Daarnaast bouwde Xplore Group ook een kioskapplicatie die de klant ondersteunt tijdens een bezoek aan JBC. De applicatie draait op vierhonderd kiosken in ruim honderdvijftig JBC-winkels. Met de applicatie kan de klant de hele collectie raadplegen en nagaan of een specifiek item beschikbaar is in de winkel of op een andere locatie.

Cijfers

  • Webshop in drie landen
  • 400 kioskschermen in 150 winkels
  • De 2de webshop in Europa op basis van Salesforce Mobile First Architecture

Xploration

JBC zocht een oplossing om de omnichannel-ondersteuning van de klant in de praktijk te brengen.

Onze oplossing

Xplore Group ontwikkelde een omgeving die de klant van JBC een omnichannel-ervaring aanbiedt. De oplossing combineert een inhoudelijk rijke webshop met een applicatie voor kiosken in de winkels.

Integratie

  • Inriver (PIM)
  • Omnichannel Integration Layer (OMS)
  • Selligent (CRM)
  • Centric OBP (POS, loyalty, gift card)
  • Amplience (CMS en Dynamic Media Service)
  • Google Analytics & Tag Manager
  • Ingenico (PSP)
  • Salesforce CDN (Cloudflare)
  • Logistieke integratie met DPD

Resultaat

De webshop en de kioskapplicatie brengen JBC en twee miljoen klanten dichter bij elkaar. JBC haalt optimaal voordeel uit de combinatie van de webshop en de fysieke winkels. De klant krijgt een echte omnichannel-beleving aangeboden.