Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Een uniforme klantenervaring voor Neuhaus

Xplore Group’s competence center Forward implementeerde een op maat gemaakte Salesforce-oplossing die resulteerde in een eengemaakt E-commerce platform voor Neuhaus. Het resultaat is een meer consistente buyer journey en gepersonaliseerde klantenervaringen. Dit alles zal de groei van Neuhaus stimuleren en een hoge klanttevredenheid garanderen.

Neuhaus is een Belgische fabrikant van premium pralines, truffels en confiserie met hoofdzetel in Vlezenbeek. Met meer dan 1500 on- en offline verkooppunten in 50 landen had Neuhaus nood aan een eengemaakte klantenervaring over alle verkoopkanalen heen. Legacy systemen moesten gemoderniseerd worden en architecturale verbeteringen waren nodig om in te spelen op de digitalisering en de snel veranderende wereld van vandaag.

 

Forward zette een high-performance webshop op met slimme functionaliteiten zoals een “deel-je-persoonlijke-wishlist” functie en de mogelijkheid om naar meerdere landen tegelijk te verzenden. Neuhaus kreeg een snelle en eenvoudige manier om hun content te beheren met custom drag en drop opties.

 

Dit alles wordt gekoppeld aan het huidige kassasysteem van Neuhaus en een Salesforce-omgeving als hun gloednieuwe CRM-tool. Dit geeft alle medewerkers een 360° zicht op de klantgegevens met optimale, omnichannel klantervaringen als resultaat.

Xploration

Neuhaus was op zoek naar een uniforme aanpak om een samenhangende klantenervaring te garanderen over alle verkoopkanalen heen, met een hoge klantentevredenheid als resultaat.

Onze oplossing

Xplore Group’s competence center Forward implementeerde op maat gemaakte Salesforce-oplossingen om gepersonaliseerde en uniforme klantervaringen te leveren.

Integratie

  • Salesforce Commerce Cloud
  • Salesforce Marketing Cloud
  • Salesforce Service Cloud
  • CMD/Pagedesigner

Resultaat

Neuhaus beschikt nu over een eengemaakt E-commerce platform voor de EU en de VS. De impact van deze oplossingen zal de groei van hun webshop stimuleren en een hoge klantentevredenheid opleveren. De customer journey kan continu geoptimaliseerd worden en dankzij het 360° zicht op de klant kan Neuhaus gepersonaliseerde ervaringen bieden.