Xplore Group tilt e-commerce naar een hoger niveau bij IGO-POST

Professionele klanten willen bij IGO-POST online bestellingen plaatsen en opvolgen, net zoals ze dat bij B2C-sites gewoon zijn. Xplore Group bood een antwoord op dat aspect van de consumerization van B2B. De ideale klantenbeleving staat daarbij centraal.

Het Nederlandse IGO-POST is al zeventig jaar marktleider op het vlak van relatiegeschenken en bedrukte promotieartikelen. Sinds enkele jaren evolueert IGO-POST van een offline marktbenadering met catalogi naar omnichannel, met een groeiende rol voor digitaal.

 

Via de migratie van de webshop naar Intershop bouwt IGO-POST zijn digitale strategie verder uit. Xplore Group ontwikkelde voor de B2B-klanten een eigen omgeving (‘mijn IGO-POST’) die directe toegang biedt tot orders, offertes, logo’s, favoriete artikelen en persoonlijke gegevens. De klant kan er de status van offertes en orders opvolgen, klantgegevens aanpassen, leveringsvoorkeur wijzigen, enzovoort.

 

Voor de ontwikkeling van de nieuwe oplossing integreerde Xplore Group de webshop onder meer met de ERP- en PIM-systemen van IGO-POST. Het eindresultaat bestaat uit een omgeving waarmee IGO-POST via verschillende touch points een naadloze klantenervaring mogelijk maakt, inclusief multikanaalsdistributie via logistieke partners.

Cijfers

  • 350 medewerkers
  • kantoren in 13 landen
  • 6.500 producten
  • 12 webshops

Xploration

IGO-POST zocht een oplossing die de basis zou leggen voor de verdere digitale ontwikkeling van het bedrijf.

Onze oplossing

Een B2B-omgeving met de bekende functionaliteit van de B2C-webshops. Responsive design voor gebruikers van tablet en smartphone.

Integratie

  • Intershop Enfinity 7.5
  • Amazon Web Services
  • Microsoft Dynamics AX
  • Stibo Trailblazer
  • Apache Camel
  • Apache Solr
  • Logoview
  • Search Engine Optimization

Resultaat

Het nieuwe platform biedt de B2B-klant alle bekende B2C-functionaliteit aan. De klant staat centraal.