Efficiëntere digitale processen met AEM en Azure voor OZ

OZ heeft besloten om zowel online als offline diensten aan te bieden en koos daarbij voor de combinatie van Xplore Group,  Adobe Experience Manager en Microsoft Azure om de bereikbaarheid en interactie met de klant te verbeteren via digitale documenten.

OZ (Onafhankelijk Ziekenfonds) is momenteel het sterkst groeiende ziekenfonds van België met maar liefst 1.700 medewerkers die werkzaam zijn op 60 locaties in Vlaanderen. OZ biedt een brede waaier aan diverse diensten aan, opgebouwd rond vier pijlers: gezondheid (zoals ziekteverzekering en aanvullende verzekeringen), vakantie (onder meer jeugdvakanties), vitaliteit (zoals beweeg- en voedingsadvies) en comfort (onder meer huishoudhulp en kinderopvang).

 

Om zijn diensten te digitaliseren, heeft OZ samen met Xplore Group workflows ontwikkeld met digitale formulieren op basis van AEM (Adobe Experience Manager). Vroeger moesten nieuwe klanten formulieren invullen, ondertekenen en met de post naar OZ terugsturen. Dit leidde tot problemen bij het bieden van een 24/7 ondersteuning. Vandaag kunnen nieuwe klanten hun aansluiting bij OZ volledig online regelen.

 

De formulieren hebben het aansluitingsproces vereenvoudigd en verkort, wat zorgt voor tijdwinst voor zowel de klant als OZ zelf. Digitaal aansluiten bij OZ duurt nu nog maar acht minuten. OZ is van plan om de ontwikkelde formulieren te hergebruiken om andere processen versneld te digitaliseren.

 

Na de implementatie van het AEM systeem, werd het platform naar de cloud gemigreerd om de schaalbaarheid en beschikbaarheid te verbeteren en haar klanten een betrouwbare dienstverlening te bieden. Door het gebruikt van de cloud kan de IT-afdeling van OZ zich richten op de inhoudelijke aspecten van haar opdracht, zonder zich zorgen te hoeven maken over hosting of betrouwbaarheid van het AEM-platform.

Xploration

Oz zocht een oplossingen om het aansluitingsproces van nieuwe klanten te digitaliseren en wilde de ondersteuning, schaalbaarheid en beschikbaarheid van het uiteindelijke AEM platform verbeteren.

Onze oplossing

Xplore group bouwde een oplossing aan de hand van Adobe Experience Manager en migreerde deze in een latere fase naar Microsoft Azure.

Integratie

  • Adobe Experience Manager
  • Webservices.NET
  • Microsoft Azure
  • E-ID e-signature service
  • Itsme® e-signature service
  • Adobe Sign e-signature service

Resultaat

Dankzij de oplossing is de tijd die nodig is om digitaal aan te sluiten bij OZ teruggebracht tot slechts acht minuten. Het aantal digitale aansluitingen is sinds de beschikbaarheid van de dienst met 80% gestegen. Door de migratie naar Microsoft Azure is het platform makkelijk schaalbaar en altijd beschikbaar, waardoor de dienstverlening van OZ gegarandeerd is en de IT-afdeling zich geen zorgen hoeft te maken over de infrastructuur. Dit stelt hen in staat om zich volledig te concentreren op verdere digitalisering van de dienstverlening.