Conversie -en klantrelatie optimalisatie gaan hand in hand

Bij Pizza Hut verloopt het bestelproces nu aanzienlijk sneller dankzij competence centers Sidekick, PHPro en Smooth. Het pizzarestaurant in België zet sterk in op online beleving en daarom heeft Xplore Group voor hen de website opnieuw ontworpen. De webshop kan nu ook piekmomenten aan en is functioneel aanzienlijk uitgebreid.

Top Brands is de onafhankelijke restaurantgroep in België die onder meer de merken Pizza Hut en Paul beheert. Momenteel telt het bedrijf 230 winkels met 3.500 medewerkers. De Belgische en Franse websites van Pizza Hut bleken onvoldoende opgewassen tegen piekmomenten, zoals bij grote sportevenementen. Ze wilden hiervoor een snellere en schaalbare webshop creëren die gemakkelijk te onderhouden is en die ook op marketingtechnisch vlak ondersteund kan worden.

 

Op verzoek van Top Brands heeft Xplore Group een audit uitgevoerd gericht op de applicatie-architectuur, serverinfrastructuur, kwaliteit van de code, snelheid en veiligheid, onderhoudbaarheid en schaalbaarheid van de websites. De taak die aan Xplore Group werd toevertrouwd, was om de websites van Pizza Hut België (in het Nederlands en Frans) voor te bereiden op het Europees kampioenschap voetbal van 2016. Top Brands had namelijk een sterke stijging in online bestellingen verwacht tijdens de wedstrijden van de Belgische en Franse nationale voetbalteams.

 

Tot op heden (2023) is Xplore Group nog steeds verantwoordelijk voor het technische beheer van de websites van Pizza Hut België. Top Brands heeft het Franse filiaal verkocht aan AmRest. Xplore Group voegde twee belangrijke elementen toe aan de website, namelijk online betaling en online leveringsopvolging. In de tussentijd heeft Xplore Group een volledige redesign van de websites uitgevoerd, waarbij de focus lag op mobiel gebruik, klantervaring en conversie.

Pizza hut screenshot

Xploration

Top Brands was op zoek naar een oplossing om de Belgische en Franse websites van Pizza Hut te versterken en functioneel te verbeteren. Ze wilden een snellere en schaalbare webshop creëren die gemakkelijk te onderhouden is en ondersteund kan worden op het gebied van marketing. Ten slotte wilden ze het ontwerp van de websites ook vernieuwen.

Onze oplossing

Xplore Group heeft de basis van de website versterkt, zodat ze ook pieken in het aantal bezoekers aankunnen. Daarnaast hebben de competence centers het ontwerp van de website van Pizza Hut België herzien, waarbij de nadruk lag op de klantervaring. Er werden onder andere functies toegevoegd voor online betalingen, online delivery tracking en inloggen via Facebook en Google. Ook werd het bestelproces vereenvoudigd, zodat een klant in één klik zijn vorige bestelling kan herhalen.

Integratie

  • Zend Framework 2
  • AngularJS
  • React
  • PimCore (CMS) 
  • Twitter Bootstrap
  • Adyen
  • Microsoft Dynamics NAV
  • Confluence

Resultaat

De website van Pizza hut België werd volledig vernieuwd en heeft een stevige uitstraling gekregen, een frisse uitstraling en meer mogelijkheden op mobiel. Door deze nieuwe website kan Pizza Hut zijn conversie verhogen en de band met de klanten verder versterken.

Hulp nodig met het digitaliseren van je business? Onze Xplorers helpen je op weg!

of bel Noa Vanderhaegen

+32 479 93 21 88