SKM: Succesverhaal in E-commerce Marketing

Bij SKM, de bekende kledingwinkel in Aartselaar, kregen competence centres eWings en Meteor de kans om deel uit te maken van hun nieuwe e-commerce marketingavontuur. In lijn met de voortdurende rebrandingactiviteiten van SKM, die zowel een make-over van de fysieke winkel als de lancering van een nieuwe webshop omvatten, heeft eWings een op maat gemaakte digitale marketingstrategie ontwikkeld die perfect aansluit bij de behoeften van SKM. Meteor stond in voor de bouw van de nieuwe webshop.

SKM

Een vernieuwde webshop

SKM zocht een geavanceerde e-commerce oplossing om online en offline winkelervaringen te integreren, met als doel meer dan 50.000 producten aan te bieden, omnichannel mogelijkheden te benutten, het loyaliteitsprogramma te versterken en inspirerende winkelervaringen te creëren. Als gespecialiseerd Shopify Plus bureau heeft Meteor een op maat gemaakte webshop voor SKM ontwikkeld en naadloos geïntegreerd met het SoftTouch ERP systeem. Hierdoor konden klanten het loyaltyprogramma, kortingen en acties zowel online als offline gebruiken.

 

 

Op maat gemaakte digitale marketingstrategie

Het begrijpen van een bedrijf is van het grootste belang. Daarom zijn we onze samenwerking met SKM gestart met een workshop op ons kantoor. Tijdens die sessie zijn we dieper ingegaan op de geschiedenis van SKM, hun huidige webshop, de gebruikte digitale marketingkanalen en cruciale KPI’s. De workshop wierp een nieuw licht op de oorsprong van SKM, de bedrijfscultuur, de aanwezigheid van de fysieke winkel en de gestelde doelen voor de webshop. Enkele agendapunten van de workshop waren onder andere:

  • Het identificeren van Unique Selling Points (USP’s) en focusgebieden
  • Het integreren van de persoonlijke aanpak van SKM en de fysieke winkel in de marketingstrategie
  • Het implementeren van een effectief “SEO-framework” en Google Ads-campagnes

 

 

Keep growing!

Wat staat er nog op de planning?

  • Voortdurende focus op social media-advertenties en automatiseringscampagnes
  • Opvolgen en optimaliseren van campagnes voor optimale resultaten
  • Implementatie en monitoring van technische SEO-verbeteringen
  • Aanhoudende ondersteuning bij het verbeteren van de conversieratio van de webshop

Xploration

SKM had nood aan een partner die hen kon helpen met het uitwerken van een digitale marketingstrategie. Bovendien moest er een nieuwe webshop ontwikkeld worden.

Onze oplossing

eWings werkte een op maat gemaakte digitale marketing strategie uit, waarbij SEO optimalisatie en Google Adds-campagnes centraal staan. Meteor ging aan de slag met de bouw van de vernieuwde webshop.

Integration

  • Shopify Plus
  • Integratie met SoftTouch ERP-systeem

Resultaat

Onze digitale marketinginitiatieven hebben nieuw leven ingeblazen in de vernieuwde webshop van SKM, wat resulteerde in een aanzienlijke toename van belangrijke statistieken:

  • Het aantal sessies steeg met 14%
  • De conversiepercentages schoten omhoog met 32,2%
  • Een omzetstijging van maar liefst 65,2% werd behaald